|
E-06 Řešení stížností |
||
Laboratorní příručka/LP vydaná - kapitoly - txt.+hlav. |
|||
číslo dokumentu |
: CL_LP_03 |
||
verze dokumentu |
: 03 |
||
platí od |
: 26.04.2021 |
||
sestaveno |
: 15.03.2023 |
Centrální laboratoře Fakultní nemocnice Bulovka, Budínova 67/2, 180 81 Praha 8
E-06 Způsob řešení
stížností
Kromě drobných připomínek k práci
laboratoře, které přijímá, okamžitě řeší a následně informuje svého nadřízeného
kterýkoli pracovník laboratoře, je vyřizování stížností věcí primáře oddělení a
vedoucí laborantky. Pracovníci se o vyřizování stížností vzájemně informují.
Ústní stížnost:
-
jde-li o drobnou stížnost, řeší ji, je-li to v jeho kompetenci, na místě
pracovník, který stížnost přijal. Tato stížnost se nezaznamenává.
-
závažnou stížnost, kterou lze řešit na místě, řeší rovněž pracovník, který
stížnost přijal, a stížnost i její řešení nahlásí nadřízenému pracovníkovi.
Není-li možné závažnou stížnost vyřešit na místě, pracovník, který ji přijal,
požádá stěžovatele o podání jeho stížností v písemné podobě, případně
vyplní záznam o stížnosti ve formuláři CL_F_006 Evidence a řešení stížností.
Po
analýze problému a v souladu s celonemocniční směrnicí NNB_SME_17/2005 Vyřizování stížností odpovědní
pracovníci stížnost řeší. Lhůta pro řešení stížnosti je 30 dnů od přijetí
stížnosti.
Písemná
stížnost (řeší ji vždy vedoucí laborantka nebo primář oddělení):
- registrace stížnosti do formuláře CL_F_006 Evidence a
řešení stížností. Stížnosti
v listinné formě jsou přikládány k písemné evidenci stížností. Na tyto
stížnosti vedoucí oddělení odpovídá vždy písemně do 30 dnů od přijetí
stížnosti. Lhůtu 30 dnů lze překročit v případě velmi závažných skutečností. O
důvodech překročení lhůty pro vyřízení je rovněž informován stěžovatel.
-
není-li možné stížnost vyřídit okamžitě, do formuláře
CL_F_006 Řešení a evidence stížností se zaznamená další postup (získání
dalších informací, jejich analýza, odhad časového intervalu pro definitivní
vyřešení apod.). Stěžovateli je bez prodlení písemně odesláno oznámení o
registraci stížnosti se stručným popisem způsobu, jak bude / byla vyřízena.
Zpět na úvodní stranu